Vad har ni för leveranspolicy?
Vi levererar till alla länder inom EU och alla leveranser är gratis. Vi erbjuder även egen upphämtning i vår butik i Helsingborg, Sverige.
Returer står kunden själv för. Är det vi som gjort fel eller om något är fel på produkten, kontakta oss på mail: info@stenstromsstore.com
Det går endast att beställa till Sverige och Danmark via vår svenska hemsida. Är ni bosatt i övrigt EU land använder ni vår engelska hemsida: www.stenstromsstore.com
Returprodukter måste vara i samma form och skick som när du tog emot dem tillsammans med originalförpackningen. Det är självklart välkommet att prova produkten försiktigt. Nålar och klämmor till skjortor behöver inte sitta korrekt. För att förtydliga betyder detta att produkterna inte får ha använts mer än att ni provat plagget. Anledningen till detta är att vissa material skrynklas lätt och blir därför svårt att sälja igen.
Erbjuder ni fria returer?
Nej. Kunden står själv för returen. Returen ska ske inom 14 dagar efter att leveransen hämtats ut. Det går bra att returnera er produkt till vår butik i Helsingborg, Sverige.
Erbjuder ni fria byten?
Ja. Vi erbjuder fria byten i upp till 14 dagar efter att leveransen har hämtats ut.
Hur gör jag en retur?
Vi rekommenderar att använda PostNord eller någon sammarbetspartner till PostNord för en snabb returprocess och återbetalningsprocess.
Returnera produkten till oss genom att packa ner produkten i orginalskick, orginalförpackning samt orderbekräftelse. Har ni inte kvar orderbekräftelsen går det bra att skiva ner namn, datum, och ordernummer och skicka med i paketet.
Alla returer skickas till:
Namn: Stenströms Herr och Damekipering AB
Postkod: 252 23
Ort: Helsingborg
Gata: Stortorget 12
Hur gör jag ett byte?
Ni kan byta produkt till annan storlek eller modell med samma pris i upp till 14 dagar efter att leveransen hämtats ut.
Kontakta oss via mail: info@stenstromsstore.com eller per telefon: +46 70 81 26 261 för smidigast hantering av byte.
Hur fungerar återbetalningar?
Efter vi tagit emot er retur utvärderar vi produktens skick. När vi godkänt produkten återbetalar vi orderns belopp till det konto som användes vid köp. Återbetalningen sker direkt hos oss men det kan dröja upp till 5-10 dagar för banken att slutföra återbetalningen till er.
Vilka leveransmetoder använder ni?
Vi använder oss endast av PostNord. Beställer ni till länder utanför Sverige kan PostNord använda sig av externa leverantörer för transporter och det är inget vi kan kontrollera. Det går även bra att hämta er vara själv i vår butik i Helsingborg, Sverige. Alla leveransalternativ hittar ni i vår Checkout innan köp.
Hur spårar jag min beställning?
Efter att ni lagt en beställning hos oss får ni en orderbekräftelse till den mail ni angav vid köp. I orderbekräftelsen finns en länk som tar er till PostNords spårning av paket. Har ni inte fått en orderbekräftelse inom 48 timmar efter köp har något blivit fel. Kontakta oss för att få en ny spårningslänk.
Var noga med att skriva rätt telefonnummer och mail vid beställning eftersom avisering kommer skickas till av alternativen.